image/svg+xml
image/svg+xml

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Bölüm Hakkında

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü; halkla ilişkiler, reklam ve iletişim yönetiminin gücünün bilincinde olan, bu gücü sosyal sorumluluk sınırları içinde kullanmak gerektiğine inanan işgücünü, gerek kamu, gerekse özel sektör kuruluşlarının halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım birimlerinde çalışacak nitelikli ara elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Hem nazari eğitime hem de uygulamaya ağırlık verilmesi öğrencilerimizin profesyonel hayatlarında başarıya ulaşmalarına temel oluşturmaktadır. Günümüzde hemen hemen her kurum ve kuruluşta halkla ilişkiler departmanının bulunması öğrencilerimizin önünü açmıştır. Ayrıca reklam ajanslarının sayısının 1980'li yıllardan itibaren artması da bu alanda bir açığı ortaya çıkarmıştır. *Bu programda, İkinci öğretim ile de eğitim verilmektedir.

Bölümün Amaçları

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü; halkla ilişkiler, reklam ve iletişim yönetiminin gücünün bilincinde olan, bu gücü sosyal sorumluluk sınırları içinde kullanmak gerektiğine inanan işgücünü, gerek kamu, gerekse özel sektör kuruluşlarının halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım birimlerinde çalışacak nitelikli ara elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Hem nazari eğitime hem de uygulamaya ağırlık verilmesi öğrencilerimizin profesyonel hayatlarında başarıya ulaşmalarına temel oluşturmaktadır. Günümüzde hemen hemen her kurum ve kuruluşta halkla ilişkiler departmanının bulunması öğrencilerimizin önünü açmıştır.

Bölümün Hedefleri

- Bartın üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı olarak yetiştirdiği öğrencilerle halkla ilişkiler alanında tercih edilen bir program olmaktır.
- Hem kuramsal eğitime hem de uygulamaya ağırlık verilmesi öğrencilerimizin profesyonel yaşamlarında başarıya ulaşmalarına ve topluma yön veren, göz önünde olan çalışmalara imza atmalarına temel oluşturması amaçlanmaktadır.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı, gelişen iletişim ortamında önem kazanan halkla ilişkiler, tanıtım, reklamcılık, kamuoyu araştırmaları konularında verilen eğitimle bu alanlara katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
- Gerek kamu, gerekse özel sektör kuruluşlarının halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım birimlerinde çalışacak nitelikli elemanları yetiştirmek ve bu alanda araştırma yapmaktır.

Kabul Şartları

Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Mezuniyet Koşulları

Ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 120 kredi almış ve 2.00/4 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.

Alınacak Derece:

Mezun öğrenciler, “Önlisans Diploması“ ve “Meslek Elemanı“ ünvanı alırlar.

Üst Kademeye Geçiş

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı’nda yeterli puanı almak koşuluyla alanıyla ilgili lisans programlarına ya da Açıköğretim/Uzaktan Eğitim Sistemleri’nin lisans tamamlama programlarına başvurabilir.

İstihdam Olanakları

Hakla İlişkiler ve Tanıtım alanında yetişenler, resmi ve özel kuruluşların tanıtım birimlerinde, reklam ve kamuoyu araştırmaları ile ilgili kuruluşlarda görev alabilirler. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm özel ve kamu kesiminde halka ilişkilerin uygulama biçimleri üzerine ve eğitim araştırma yapar. Halkla ilişkiler uzmanını amacı, çalıştığı kurumu halka tanıtmak, kurum ile halk arasında iletişim sağlamaktır. Bunun için kurumu tanıtıcı broşürler, raporlar hazırlayarak bunları kitle iletişim araçlarıyla halka duyururlar. Kurum ileri geleneklerinin konuşma ve yazışmalarının gözden geçirirler. Basın, konferans, yıldönümü toplantıların beklenen etkiyi yapması için gerekli koşullar hazırlarlar. Kısaca çalıştığı kurum hakkında çevrede olumlu izlenimler oluşturmaya çalışırlar. Mezunlar banka , fabrika, hastane, üniversite gibi özel ve kamu sektörüne ait çeşitli kurumlarda çalışabilirler.

Sınav Değerlendirme

Sınav Değerlendirme, geçme notu ara sınavın % 40'ı, yarıyıl sonu sınavının % 60'ının toplamı olarak değerlendirilmektedir.

Bölüm Başkanı

Öğr. Gör. Özkan AVCI

Kazanılan Derece ve Düzeyi

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Önlisans Derecesi

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

Öğretim Metodları

Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası, teorik, uygulamalı ve uzaktan eğitim dersleriyle öğrenme.